2012. január 22., vasárnap

cali≠gari - Shinjuku Elekiter

Shinjuku elekiter

Ragyogni fogok; éjfél; neonfényes utca

A poharam elmosolyodott
Ugyan már, miért izgulsz ennyire?
Rágyújtottam a cigarettámra
A bolond beszéd füstként úszott körbe

Lépteid hangja, mind a mai napig hallom
Nem látlak, de tudom, felém közeledsz

A poharam elmosolyodott
Ugyan már, miért izgulsz ennyire?
Körbenézek a szobában
Vígan elkezdem az ivóversenyt

Ragyogni fogok; éjfél; neonfényes utca
Az üzletnél állok, és rád várok…

Kinyitom az ajtót, és belesek; valamit mondanom kéne
Nem hallak, de tudom, hozzám beszélsz

A poharam elmosolyodott
Ugyan már, miért izgulsz ennyire?
Nem felejtem el a kellemetlenséget
Csengés és vízcsillanás a jel

Mert amikor szomorú vagy
Nekem is sírnom kell
Kérlek, rázz fel végre
Shinjuku elekiter vagyok

Mert amikor vidám vagy
Nekem is nevetnem kell
Kérlek, rázz fel végre
Shinjuku elekiter vagyok



Megjegyzés: Az elekiter egy kézzel hajtott elektromos generátor volt, amivel régen az Edo-korban (18. században) kísérleteztek, holland minta alapján (az „elekiter”, vagy japánosan írva „werekiteru”/”erekiteru” szót is a holland nyelvből vették át).

Egyébként a dal női szemszögből íródott, tipikusan feminin kifejezéseket használva – nem véletlen, hogy a gitáros Ao írta/énekli, aki előszeretettel parádézik koncerteken is női ruhákban. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése