2011. szeptember 10., szombat

Metronome - Jekyll de Hyde (ジキルでハイド)

Jekyll és Hyde **

A TV-ben rajtam nevetnek
Még a szívemben is rajtam nevetnek
Az interneten, rajtam nevetnek
Rajtam nevetnek, még ha ez nem is látszik az arcukon
Ostoba Ostoba Ostoba Ostoba
Körülöttem mindenki rajtam nevet
Ahogy az arcom színét nézem, én is nevetek

Nega(tív)
Pozi(tív)

A tükörképem rajtam nevet
A tükör túloldalán rajtam nevet
Rajtam nevet, aki nem tud eljutni higanba*
Rajtam nevetnek, hangtalanul
Cseles Cseles Cseles Cseles
Ahogy hallucinálok, nevetek
Ahogy magamat nézem, én is nevetek

Nega
Pozi

Légy-ott A repülés érzése A szenvedésé
Célozd meg a bennem lévő ént!
Légy-ott Az elrepülés érzése Az elszenvedés érzése
Még akkor is, ha nincs doboz a dobozban

* Ebben a kontextusban a higan a Sanzu folyó túlpartját jelöli, amely a buddhista irodalomban gyakran a megvilágosodás szinonímája. A dal alanya nem tud átjutni a jelenlegi oldalról, ahol a szenvedés és az ignorancia az úr, a túlpartra, a megvilágosodásba. (A Sanzu folyónak olyan szerepe van a buddhista irodalomban, mint mondjuk a Styx folyónak a görög mitológiában.)
** A cím valószínűleg utalás Robert Louis Stevenson novellájára, a "Dr. Jekyll És Mr. Hyde Különös Esete" című novellájára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése